donderdag, juni 21, 2007

Tongriempje te kort

Ik kon het me nog goed voorstellen...de morgend na de geboorte van Noah, kwam de pediater een blik werpen op mijn zoon. "Alles is in orde, mevrouw, met uw kind, alleen...", toen ik die "alleen" hoorde, begon mijn hart sneller te slaan. "Alleen zijn tongriempje is te kort".

Nu moet ik eerlijk toegeven, anatomie is me niet onbekend, maar ik had er geen besef van dat een mens door het leven ging met een tongriempje...maar goed, het was dus tekort..en wat nu, vroeg ik me af. Het zou op lange termijn spraakproblemen geven, en zelfs voor het eten van de borstvoeding zou het niet zo goed zijn...en met die verstande heb ik toch de knoop doorgehakt en is dinsdag het tongriempje 'geknipt', waardoor de tong nu meer bewegingsvrijheid heeft (nu alleen maar hopen dat hij later ook weer niet teveel babbelt :-) )

Zelf heeft onze Noah daar gene kick voor gegeven, het blijkt nogal ongevoelig te zijn, in de eerste weken van je leven...hij had meer last van het feit dat ze maar steeds in zijne mond aan het kijken waren!

Voor de rest hier nog enkele updates van fotootjes:

*met papa effe relaxen buiten in het gras, da was tof!*




*Kijk, ik ben een echte BUMBA-BOY*





*Mama legt mij altijd recht in de box, maar ik lig liever dwars...alleen kan ik me dan niet meer alleen goed leggen*

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ooooooh wat zielig!
Lara's tongriempje is ook veel te kort, maar ze kon borstvoeding drinken als geen ander ;) De kraamverzorgster zei nog dat ze nog nooit een baby zo hard had zien zuigen en had medelijden met me :P
En ook nu nog geen problemen.
De kinderarts vond doorknippen te ouderwets...maar ik wacht verder e spraakproblemen met angst af, want later doorknippen is natuurlijk veel enger :-S
X

25 juni, 2007 10:22  
Anonymous Anoniem said...

Mijn dochter heeft ook een te kort tongriempje,maar alles gaat perfect,al vanaf het prille begin,
Met haar spraak ligt ze ver voor dus daar heeft het te korte tongriempje ook al geen invloed op.

18 september, 2007 14:47  

Een reactie posten

<< Home