zaterdag, maart 25, 2006

witnessed arrest

Zeven nachten zitten er weer op...en ik moet zeggen in schoonheid geëindigd. Zo was ik samen met mijn collega L. bloed aan het nemen, toen de bel ging op een kamer. Toen ik daar aankwam, hadden twee patiënten mijn hulp nodig. Aangezien de ene zijn infuus niet meer liep, ging ik eerst de deze helpen...de andere was gewoon een beetje misselijk en voelde zich niet zo goed... hij had al een 'kotsbakske' in de buurt. Terwijl ik wat zat te frullen aan de ene zijn infuusleiding... hoor ik de andere ineens een snurkend geluid maken, en bij het zien van de patiënt, wist ik al hoe laat het was.
Gauw op mijn collega geroepen, hem plat gelegd (mijnheer was ondertussen bewusteloos), even voelen naar de juiste plaatsbepaling op de borst en dan .....BANG... een precordiale slag recht op zijn borstkas!!!! En lap...mijnheer deed zoals er van hem werd verwacht...mooi zijn oogjes opendoen en me verdwaasd aankijken.... (Het was alsof het in een 'Spoed' aflevering was) .

Het eerste wat ik tegen die mens zei was: "Wel mijnheer...ge hebt chance, 'k heb juist uw leven gered"...niet echt een literair hoogstaand iets, maar dan ben je zo opgefuckt door al die adrenaline door je aderen dat dat het beste was dat ik kon zeggen denk ik :-)

Dus je ziet....bij Bubblygirl ben je altijd in goede handen!!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je hebt je goeie daad weer gedaan ja. Jij ook een heel fijn weekend!

25 maart, 2006 09:01  
Blogger C'est Lavi said...

Je bent een engel op aarde :-)

25 maart, 2006 10:11  

Een reactie posten

<< Home