dinsdag, april 25, 2006

Antwerp and Brussels...places to be in a weekend

Raar...maar er zijn blogjes verdwenen... en aangezien ik het wel een beetje spijtig vond van mijn literaire kunsten :-)...ga ik toch alsnog trachten dit blogje hier terug op te zetten.

Ik ben een fan van een paar blogjes hier...en nu moest het toch lukken dat er onder deze mensen zelfs waren die het gewaagd hebben ons Belgenlandje een bezoekje te brengen! Dat is natuurlijk leesvoer voor Bubbly, die ook al is ze niet echt een royalist of nationalist, toch een beetje fier is dat ze Belg is.

Zo kwam ik op het blogje van Lavi terecht, en daar kon haar weekend avonturen met de familie in Antwerpen volgen. Wel grappig, want Bubbly en de Greatgreengoblin hebben enkele jaren op een boogscheut van deze Wereldstad gewoond...en ja, ook nog dagelijks passeer ik langs deze Scheldestad om naar mijn werk te gaan. En dan kon ik eens beleven hoe een Nederlander kijkt naar onze gebouwen, gewoontes en cultuur. Het is dan ook weer duidelijk dat ondanks we dezelfde taal spreken, dat er toch wel wat verschillen zijn. Maar ik was natuurlijk heel blij dat ze Antwerpen wist te appreciëren!

Daarna kwam ik bij Dondersteen terecht, en ja, zij had het ook ondernomen om België eens een bezoekje te brengen...en zij was zelfs ook nog in Brussel te vinden. Nu had ze wel de malchance dat er juist al een hele week iets te doen is in het Centraal Station (de moord op Joe Van Holsbeeck) en heeft ze dan ook gauw even naar Antwerpen geweest. Ook daar mooie impressies gelezen...en dat deed me deugd!

Persoonlijk houd ik het liever bij Brugge, minder druk...en romantischer! Maar dit weekend gaan we even de rollen omkeren...dan gaat Bubbly even over de grens wippen om een verkwikkend weekendje tegemoet tegaan...aan de Nederlandse kust!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Veel plezier gewenst alvast!

25 april, 2006 16:33  
Blogger Dondersteen said...

Brugge is de mooiste van de drie. Dat ben ik met je eens. Maar de grote Markt van Brussel.. geweldig! Die van Brugge is ook prachtig hoor, maar die van Brussel is intiemer. En de Antwerpenaren vond ik vriendelijker dan de tweetalige inwoners van Brussel (tweetalig? écht niet!). Ik vind het vooral grappig dat veel Nederlanders een slecht beeld van België hebben terwijl er zoveel moois te zien is. Nu moeten jullie alleen de bewegwijzering nog even in orde maken! Want de weg vinden in het Belgische, dat is nog een kunst op zich! ;-)

25 april, 2006 20:01  

Een reactie posten

<< Home