vrijdag, november 09, 2007

Welke hersenhelft gebruik jij?

Soms moet je jezelf eens testen, eens zien dat je met de hoop meekunt. En zo ging ik es even de test doen, om te kijken welke hersenhelft ik nu het meest gebruik. Je moet dus alleen maar naar een afbeelding zien, en hieraan zou je gewoon kunnen merken welke hersenhelft het meest gebruikt wordt door jou.

Hier even klikken en je kunt het zelf ook eens uitzoeken: ik was dus een rechterhelftdenkende mens al kan ik me daar toch niet altijd in vinden.

Voor onze Noah is het allemaal nog een beetje te vroeg om te testen, want die moet nog volop zijn beide hersenhelftjes gebruiken, en hij doet het goed ook. Alleen water drinken, wil hij dus nog niet, en dat is een beetje minder.
En ik had een klein foutje gemaakt in het voedingsschema van onze Noah. Voor mij zijn dus Rode bieten hetzelfde als rode kool, maar in realiteit blijkt er dus wel een verschil tussen de twee...alleen mag hij nu al wel rode biet happen, maar rode kool pas van zijn 1 jaar..oeps. Maar hij heeft er helemaal geen last van ondervonden :-)

*hier heb je nu mijn groentepappeke met rode kool, ik vond het anders wel ontzettend lekker!*




*Mijn teentjes, meestal krol ik die op, maar ze blijven wel schattig, he*




*de papa vindt mij altijd een boefje in dit pyamapakje, zelf vind ik het wel een heel lekker warm pakje, met dank aan Leentje*




*mijn ouders zagen deze eenzame hond liggen in de winkel, en vonden het wel een leuk vrienteke voor mij, en wat ben ik blij met deze grote knuffel!!*




*soms vraag ik me af wie er het meeste plezier heeft aan de knuffelhond, ikke of de mama?*


*Ook met mijne papa ravottten vind ik altijd leuk, maar wat kan die toch rare trekjes hebben soms :-)*

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ze dans toch écht met de klok mee hoor! Bijzonder dat jij dat net andersom ziet dan ik.

09 november, 2007 20:32  
Anonymous Anoniem said...

Dat danseresje is op een mailinglijst waar ik op zit door veel mensen getest. Sommigen zagen haar alleen rechtsom, sommigen alleen linksom, anderen konden haar laten flippen en daarvan een deel geloofde helemaal niet dat iemand haar ooit draaiend kon zien. Het is helemaal de vraag of het met rechter of linker hersenhelft te maken heeft. Wel mogelijk met je dominante oog. (Test door potloodgaatje in kartonnetje, richt daarmee op halve armlengte van je gezicht af op een voorwerp, sluit dan beurtelings een oog. Waar je voorwerp NIET verdwijnt is je dominante oog.
Verder kun je haar soms de andere kant op laten draaien als je haar vanuit je ooghoek ziet (kijk naar iets rechts of juist links in het scherm).
Ik denk dat je verandercapaciteit te maken heeft met de manier waarop je in staat bent om met nieuwe indrukken oude concepten los te laten (dus de mate waarin je bevooroordeeld raakt door je eerste indruk). Ikzelf blijk erg vast te houden aan mijn eerste indruk, want het kostte mij grote moeite om haar van richting te laten veranderen. Lukte uiteindelijk door eerst naar hoek van scherm te kijken tot ze goed draaide, daarna via heup/bovenbeenhoogte terug te kijken.

10 november, 2007 16:43  
Anonymous Anoniem said...

Voor mij draait ze ook met de klok mee.
Ik herken me ook wel in de beschrijving die daarbij hoort.
En het wordt zo onderhand cliché, maar de foto's zijn weer leuk!

13 november, 2007 10:09  

Een reactie posten

<< Home